Skała Dziobata

Dziobata (14)
Skała Dziobata w Szklarskiej Porębie. Kliknij na zdjęcie, aby obejrzeć galerię zdjęć. Fot. Grzegorz Tomicki

Po dojechaniu do centrum Szklarskiej Poręby i minięciu po lewej dworca autobusowego, skręcamy w lewo w ulicę 1 Maja. Jedziemy nią 280 metrów i skręcamy w lewo w ulicę Bolesława Prusa. 100 metrów dalej zostawiamy samochód na parkingu po lewej, przed mostem i potokiem Bednarz. Z parkingu idziemy dalej, w dół doliny Kamiennej, 200 metrów drogą, którą biegnie zielony szlak, prowadzący do Wodospadu Szklarki. Granitowa Dziobata znajduje się przy samej drodze, naprzeciw oczyszczalni ścieków.

Dziobata osiąga wysokość prawie 20 metrów, a jej ściana o wystawie północno-zachodniej oferuje 6 linii posiadających stałe punkty asekuracyjne, o trudnościach w przedziale od VI.1 do VI.3.

Dziobata (13)
Skała Dziobata w Szklarskiej Porębie. Kliknij na zdjęcie, aby obejrzeć fotogalerię. Fot. Grzegorz Tomicki

Skała Dziobata to jedna z najłatwiej dostępnych atrakcji w Szklarskiej Porębie. Umiejscowiona tuż obok typowo miejskiej zabudowy, a jednak już w lesie.  Przebiegający tędy zielony szlak jest jednym z najbardziej urokliwych, a można nim dojść w najbliższe okolice Wodospadu  Szklarski, do Jagniątkowa, a nawet dużo dalej. Co do ławeczki pod skałką, to raz jest, a raz jej nie ma. W odróżnieniu bowiem do bajecznych ławeczek, wandali u nas niestety nie brakuje. A bodajby ich Karkonosz czarcim chwostem wymłócił 😉

Dziobata (12)
Skała Dziobata. Kliknij na zdjęcie, aby obejrzeć fotogalerię. Fot. Grzegorz Tomicki

Rekomendowane obiekty noclegowe w pobliżu: